Op deze pagina staan de meest gestelde vragen. Blader door de vragen en antwoorden om meer inzicht te krijgen en uw besluitvorming te vergemakkelijken. Als uw vraag niet wordt beantwoord, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij staan klaar om u te helpen.

Om van de dagactiviteiten gebruik te kunnen maken heeft u een beschikking nodig vanuit de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) of vanuit de Wlz (Wet langdurige zorg) afhankelijk van de zwaarte van uw hulpvraag. Kijk voor meer informatie op Wetgeving en indicatie.

Contact opnemen

Staat uw antwoord er niet bij? Dan kunt u bellen met de Dagactiviteiten op telefoonnummer
06 – 831 51 438.

Of stuur een e-mail naar:
dagactiviteiten@zorggroep-almere.nl

Op onze locaties hebben we soms te maken met een korte wachttijd. Het is uiteraard mogelijk om op één of meer locaties op de koffie/thee te komen om te zien of het bij u past.

U kunt worden gehaald en gebracht. Dit kunt u regelen via de Wet maatschappelijk ondersteuning (Wmo).

Als de dagactiviteiten vergoed worden vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz), dan kunt u vervoer regelen via het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ).

U krijgt bij ons koffie en thee en tussen de middag een lunch.

We kunnen u helpen bij het innemen of toedienen van uw medicatie of het gebruik van medische hulpmiddelen.

Als uw thuissituatie erom vraagt, is het mogelijk tijdelijk te logeren op een van onze locaties. Overleg hierover met uw wijkverpleegkundige of persoonlijk begeleider.