Een aantal producten en diensten van de apotheek wordt niet of slechts gedeeltelijk vergoed door de zorgverzekeraar. Als cliënt moet u dan zelf (bij)betalen. Vaak gaat dit via een rekeningfactuur die u krijgt thuisgestuurd.
In het versturen en betalen van deze rekeningen verandert per 1 november 2021 iets. U krijgt dan namelijk geen rekening meer rechtstreeks van Zorggroep Almere, maar van Infomedics. Dit is een bedrijf dat rekeningen verstuurt en int voor zorgaanbieders in heel Nederland. U betaalt dan aan Infomedics en Infomedics betaalt dan aan Zorggroep Almere.
Het afhandelen van rekeningen via Infomedics brengt een aantal voordelen met zich mee. Zo kunt u facturen voortaan digitaal ontvangen. Voor een veilige verzending is het belangrijk dat wij uw e-mail adres en 06-nummer hebben. Hebben wij deze gegevens niet van u, dan krijgt u de factuur per post. Betalen van de factuur kan eenvoudig, via IDeal, via de QR-code op de factuur of via een overboeking.
Doordat de rekeningen via Infomedics loopt, is het voor u als cliënt niet meer mogelijk een rekening per pin te voldoen in de apotheek. Maar gelukkig is betalen via Infomedics minstens zo eenvoudig.
Wanneer u voor het eerst een factuur van Infomedics ontvangt voor producten van onze apotheek, krijgt u daarbij meer informatie.