Met de app MedGemak regelt u online een aantal gezondheidszaken bij uw huisarts of apotheek. De app MedGemak is een aanvulling op MijnGezondheid.net.
Of u nu via uw smartphone of tablet uw herhaalmedicatie wilt bestellen óf online een afspraak wil maken met uw huisarts, de app MedGemak kan het allemaal.
Veelgestelde vragen
Heeft u een vraag over MedGemak? Bekijk onderstaand veelgestelde vragen of ga naar MijnGezondheid.Net.
De app MedGemak kan gedownload moet worden in de App Store en Google Play Store. De app heet MedGemak+. Nieuwe gebruikers kunnen de app direct downloaden en registreren. In de instructievideo wordt uitgelegd hoe dit in zijn werk gaat.
Om MedGemak te kunnen gebruiken heeft u een account op MijnGezondheid.net nodig en dient uw zorgverlener over de functionaliteit voor MedGemak te beschikken. Wanneer u bent ingelogd in MijnGezondheid.net, ziet u rechtsboven het roze hamburgermenu (drie streepjes). Klik op het menu en kies vervolgens voor ‘ik wil… mijn app koppelen’.
Vanwege de huidige wet- en regelgeving is MedGemak enkel beschikbaar voor iOS 11 of hoger en Android 6.0 of hoger en niet op voorgaande versies.
Dit betekent dat MedGemak alleen op de onderstaande Apple-apparaten gebruikt kan worden, omdat deze apparaten versie iOS 11 of hoger ondersteunen.
- iPhone 5 of nieuwer
- iPad 6 of nieuwer
Dit kan gebeuren als u onlangs bent veranderd van zorgverlener of als uw vorige zorgverlener niet meer werkzaam is bij uw gezondheidscentrum. U heeft dan een nieuwe zorgverlener gekregen. Wordt uw oude zorgverlener toch nog vermeld? Breng hem of haar op de hoogte zodat de zorgverlener dit in orde kan maken. Dit kunt u bijvoorbeeld doen via een E-consult. Het contract met uw oude zorgverlener wordt verbroken.
Staat een zorgverlener onterecht vermeld in uw account? Stuur de verkeerde zorgverleners een eConsult voor correctie en uw dossier wordt uitgeschreven.